Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2008, 23:23   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Mijn vriend "laatste belg" - wat ik eigenlijk bedoel is een poging te ondernemen om het rode knopje NIET te gebruiken : schrijf de onvrlaat die volgens jou over de schreve gaat eventjes een PMetje en probeer standpunt en persoon zo ver mogelijk uit elkaar te houden.. Sommigen hier zijn erg jong en onopgevoed, anderen erg oud en volkomen gestagneerd (..of omgekeerd..)

Kortom : het lijkt hier dikwijls op een "freak show" & het veiligste is altijd met uw VRIENDEN van mening te verschillen. Diegenen die uw vijand worden door uw mening,
zijn in feite als kolen het sop niet waard.
Roger,

Alles hangt af van wat juist de motieven zijn bij een forumlid. Er is een verschil tussen discussiëren en modderen of constant aanvallen. Akkoord dat je met een PM een toevallig conflict kan oplossen in plaats van onmiddellijk beroep te doen op het fameuze gevarendriehoekje. Er zijn echter grenzen. Bijvoorbeeld: als er permanent op de man wordt gespeeld ipv op de bal dan vind ik dit niet kunnen en los je het probleem niet op met een pm. Dan nog liever een reactie die iedereen kan lezen. Dan merk je vlug of je bezwaar terecht is of niet.

Kijk Roger, ik snap dat je wil vermijden dat er een soort heksenjacht onstaat via een meldingssysteem, maar ik vind dat ieder voor zichzelf moet uitmaken hoe hij of zij reageert. In de rubriek "suggesties en mededelingen" heb ik al reacties van mods gelezen waar het gebruik van de "negeerlijst" wordt aangeraden, waar ik trouwens niet voor te vinden ben omdat je hierdoor sowieso een deel van de discussie mist. Op sommige momenten is melden de enige oplossing, als bijvoorbeeld iedere discussie te pas en onpas wordt verziekt, tenzij de discussie op zich je totaal niet interesseert.

Maar inderdaad. Het kan niet de bedoeling zijn om ieder akkefietje op te blazen. Een paar woorden face to face kunnen wonderen doen. Maar na een tijdje heb je ook wel door of je te maken hebt met wie volhardt in de boosheid. Enne, ik vertrek nog steeds vanuit de veronderstelling dat een moderatie reageert (of niet), oordeelt en/of veroordeelt in eer en geweten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden