Los bericht bekijken
Oud 9 maart 2004, 18:57   #4
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime_Penen
Jammer, maar volgens mij grotendeels waar.

Ik ga waarschijnlijk echter WEL op CD&V stemmen, hoewel ik bij de federale verkiezingen op het Vlaams Blok stemde. Het feit dat het Vlaamse verkiezingen zijn speelt hier wel in mee. Zo is onderwijs een Vlaamse bevoegdheid, en ik ben, als een product van het vrij onderwijs, het geknoei van Vanderpoorten grondig beu :D

Overigens denk ik dat CD&V eerder met de SP.a gaat regeren dan met de VLD als ze de verkiezingen winnen, in de oude rooms-rode sfeer. Nu nog Stevaert verdrijven bij de SP.a :p
De keuze van de centrum-rechtse of volwassen rechtse kiezer is nog nooit zo gemakkelijk geweest als vandaag. Er is vandaag nog maar één volwaardig alternatief ter rechterzijde, nl. het Vlaams Blok. CD&V is een partij die men moeilijk centrum-rechts kan noemen, aangezien zij zich steeds in het centrum heeft gepositioneerd, ondermeer onder druk van de brede linkervleugel. De VLD heeft aan rechtse geloofwaardigheid ingeboet door links te regeren, het vreemdelingenstemrecht te gedogen, een omstreden euthanasiewet goed te keuren, én die misdadige snel-Belgwet door de strot van de Vlamingen te rammen. Om het nog niet eens te hebben over de véél te soepele drugwetgeving inzake het gebruik van 'softdrugs'.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline   Met citaat antwoorden