Los bericht bekijken
Oud 21 augustus 2008, 10:12   #462
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
ja, maar dat belangt alleen U aan en niemand anders. U brengt niemand in gevaar wanneer u uw gordel niet aanhebt. Het al dan niet dragen van de gordel is dus een aangelegenheid tussen U en de verzekering waar U bij aangesloten bent, daar heeft in principe de politie geen moer mee te maken.

Wanneer het om het veiligheidsaspect te doen is zou men eerder een wet moeten stemmen die verplicht een condoom te dragen wanneer we eens naast de pot pissen. Daarmee kan je wel andere personen mee in gevaar brengen. Niettegenstaande dat bestaat die verplichting niet. Een mooi bewijs dat het hem hier niet gaat over veiligheid als dusdanig maar alleen over het kunnen verbaliseren. Dat jij al dan niet een condoom gebruikt ziet geen mens, dat je je gordel niet draagt, is wel zichtbaar. Kassa kassa.
Ik heb het al eens proberen uit te leggen.
Dus nog maar eens.

Jij zit in jouw auto zonder gordel.
Ik rijd tegen jou, en ik ben in fout. Sorrie, even onaandachtig.

Jij bent gekwetst, ik moet veroordeeld worden voor het veroorzaken van een verkeersongeval met gekwetste.

Had jij je gordel aangehad, dan was je niet gekwetst. Werd ik maar veroordeeld voor een verkeersongeval met stoffelijke schade.

Nu, voor de rest ben je niet verplicht je gordel aan te doen. Je bent enkel verplicht om de schatkist te spijzen, als ze je pakken.
Doe gerust hoor !!!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden