Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
....
Ik weet niet of je dat kan begrijpen maar voor mensen die op jaarbasis rond de 50.000 km afmalen is het simpelweg plezant als je af en toe eens wat sneller kan rijden. Ik denk ook niet dat dat onveilig is als je dat op een verantwoorde manier doet.
...
|
Ik denk dat het verkeer zodanig moordend geworden is, dat we heel erg moeten oppassen met "plezant" te willen zijn in het verkeer.
Maar, hoe erge tegenstander van onveilig verkeer ik ook ben, ik ga wel akkoord met je dat je de risiko's zelf erg kan beperken door de overtredingen op een (beperkte en zogezegde) verantwoordelijke manier te doen.
130 rijden al bumperklevend, of helemaal solo in een godvergeten deel van de autostrade naar Arlon toe ... er is een verschil.
Dat geldt trouwens ook omgekeerd: je mag op een 70 km per uur weg inderdaad 70 blijven rijden, zelfs al rijden er een bende kinderen op het fietspad naast (naast) die weg. Ik durf dan al eens wat vertragen en ekstra uitkijken. (pak me niet op details van dit voorbeeld hé, ge weet wat ik bedoel)