23 augustus 2008, 13:26
|
#13
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Zeer goed gezien van jbl.
Soms is er op dit forum eens iemand die zegt dat hij 60.000 km of meer per jaar doet voor zijn werk.
Moet je eens berekenen, met realistische gemiddelde snelheden, hoeveel uur per dag er overschieten om "te werken".
Zo zijn er waarschijnlijk ook bouwfirmaatjes uit Limburg die naar West-Vlaamse bouwwerven gaan, maar ook omgekeerd. Ze kunnen eens wuiven naar mekaar, 's ochtens èn 's avonds in de file aan de overkant ....
Maar over het item zelf
er is niks, maar dan ook niks mis mee dat ze al van in de kleuterklas de kindjes voorbereiden op het echte leven buiten de schoolmuren. Hoe steek ik een straat over, wat is een zebrapad ...
In het lagere schoolke: de kinderen wat bijbrengen over hoe veilig fietsen ...
In het hoger middelbaar: veilig seksueel verkeer, oh pardon, 't ging over gewoon verkeer
Feit is: het is een grote kost om je kinderen aan het broodnodige rijbewijs te helpen. Broodnodig want te belangrijk op de arbeidsmarkt.
Zonder rijbewijs, behalve als je midden in een grootstad woont èn werkt, en er met een kerktorenmentaliteit blijft (misschien rekenen op een verhuis van je werk, zodat je levenslange dopper kan worden ...), ben je werkelijk een sosiaal gehandikapte.
Het is een 'kleine' maatschappelijke keuze om de scholen toe te laten het teoretisch onderricht van de wegkode te geven. In ieder geval: ze hebben lokalen, ze hebben lesgevers met pedagogische kapasiteiten enz.
Het is al een "grotere" keuze om ook de praktische opleiding te verzekeren. Want konkurrentie met de gewone autorijscholen.
Wellicht via jaarlijkse kontrakten tussen scholen en autorijscholen ...???
En voor dat kieken dat de prijs van een liter benzine of diesel nog wil verdubbelen: da's leuk: alleen de rijken nog in een auto ...!!!! Den arbeider terug naar de jaren 1950.
|
²
|
|
|