Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
U vergist zich.
De ondernemer moet zijn prijzen binnen de marge van het haalbare en concurrentiele kunnen handhaven.
Het is niet de man in de straat die zich moet aanpassen, het is de ondernemer die zich moet aanpassen of hij zit zonder werk en inkomsten.
|
De ondernemer zet zijn prijzen, de klant beslist of hij al dan niet koopt. Dat is een eenvoudige wetmatigheid uit de economie en dat is pure logica.
Zit hij te hoog, dan gaan mensen elders; zit hij goed, dan krijgt hij klanten; zit hij te laag, dan gaat ie op de fles. Allemaal heel straiht forward, allemaal pure vraag en aanbod gegevens.
Dat is hoe het vandaag al werkt; zodoende zijn de prijzen die je vandaag in de winkels ziet niet te hoog; ze zijn wat ze zijn en daar werk je mee verder. Als je als individu vindt dat de prijs te hoog is, dan sla je die alsnog over. Als iedereen dat vindt, zal je wel een aanpassing krijgen. Zoniet, blijft de prijs wat hij is.
Moet de ondernemer zich aanpassen als hij geconfronteerd wordt met hogere prijzen en moeten zijn marges dan naar beneden? Nee, niet bepaald.
Citaat:
Heb deze week een prijs moeten maken voor een dakwerkje.
Uiteraard, ik ken mijn concurrenten en hun prijs meestal. Ze denken een beetje als jij.
|
Niet teveel veronderstellingen maken, daar ben je niet goed genoeg voor geplaatst
Citaat:
Over het algemeen heb ik dus het werk en staan zij met lege handen.
En in het geval van deze week, dus ook en bovendien heb ik niet één dak er uit gesleept maar ook nog eens de buur en heb ik dus 2 daken en de concurrent niks
En ik heb jaar na jaar minder en minder concurrenten.
Allemaal foetsie.
Uiteraard treur ik daar niet om.
|
Fijn voor jou toch?
Dat draait zo al sinds jaar en dag; wat wil jij daar gewijzigd aan zien om de economie te redden?