En juist dit ging indertijd Patrick Hamers in de rechtzaal verklaren.
Zelfs de Koning der Belgen ging een veeg uit de pan krijgen.
Hamers heeft zich zogezegd 1 dag voor de zitting opgehangen omdat hij het gevangennis regime niet aankon
Is me dit een lachertje, iemand die reeds de helft van zijn leven heeft gezeten (zelfs in Brasilie) en de andere helft voortvluchtig was, iemand die zonder een traan te verpinken met bazoukas op geldwagens schoot - deze kon het regime van een 3 sterrenhotel niet aan.
Al iemand nagedacht, waarom de vrouw van Hamers miljoenen bef van de staat heeft gekregen? procedure fout - lachertje - om te zwijgen natuurlijk en om haar boek niet uit te brengen.
De 1* luitenant van Hamers (delcroix) was reeds na enkele maanden vrij.
Op VRT gaf men de beelden - een kast van een villa ( uit een patrimonium van Van Den Boeinants)
Ik heb Hamers persoonlijk gekend ( in mijn jeugdjaren)
Deze ging als jonge gast met zijn ouders ieder jaar naar Wenduine aan zee.
Toen al zat hij met gangsterpraktijken.
Hij had als jonge gast uitgedokterd hoe je in het enige lunapark van Wenduine kon binnen geraken. We zijn binnen geraakt om de jetons (toch een groot gedeelte) te pikken van de kaskes van de paardenrennen ( die betaalden ze toen uit in geld als je had gewonnen)
Vanaf zijn 17-18 jaar heb ik hem toen nog 1x te Wenduine tegen gekomen en voor de rest kon ik hem volgen via de krant

De wereld is klein - toch zeker in het milieu