Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2008, 22:38   #18
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Ik vermoed dat de reden waarom men niet afbetaalt de inflatie is gecombineerd met de stijging van het bnp. De staatsschuld wordt immers uitgedrukt in % van het bnp. Zolang er inflatie is, het bnp stijgt en men de tekorten op dit moment beperkt loopt het allemaal goed.

Zou eens willen zien wat er gebeurt als er een deflatoire toestand ontstand, maar ja wat geld bijdrukken en dat is zo opgelost ... of toch niet ?

Zoals je zelf al aangeeft zijn er een aantal problemen met die redenering en ja ik vrees dat ze idd zo kijken naar onze schuld.

Maar het probleem is dus wat als er deflatie zou zijn of als de intresten die onze overheid moet betalen sterk zouden stijgen ... beiden hebben nl een gelijkaardig gevolg.
En dat is dus mijn probleem met onze nog steeds gigantische overheidsschuld. Men moet die actief gaan afbouwen en niet hopen dat ze nog eens 20 jaar geluk hebben. En niet te vergeten het feit dat men op deze manier zomaar even 600 miljard frank of 15 miljard euro per jaar weggooit wat totale incompetentie en wanbeheer is van ons belastingsgeld.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden