Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen
Het valt me op dat je nooit meer iemand ziet of hoort van een Belgische regering.
Kan het land best zonder regering of is het stilte voor de storm?
Of hebben ze in het geheim een andere regering gevormd?
|
Weet U,
Het ligt volkomen in de lijn van de verwachtingen dat U geen tekenen van regeringsactiviteit ontwaart de laatste weken (of maanden wat dat betreft). De PR managers van de partijen die de ex-demissionaire regering Leterme I uitmaken, zetten immers een strategie uit om tot 7 juni 2009 vooral niet te regeren. Op die manier kunnen ze allen, het kartel op kop, naar de kiezer trekken met de slogan "Hardnekkig, surplacen!"
Staatstechnisch vertaalt "hardnekkig surplacen" zich in het toepassen van de Copernicaanse omwenteling: de deelregeringen draaien frenetiek rondjes om de federale regering, terwijl deze laatste gelukzalig om haar as spint onderwijl naarstig doende met geen knijt uit te voeren. Ex-ontslagnemend premier Leterme werkt zich dus nu al uit de naad om de verkiezingsslogan van Kris - Kopernikus - Peeters in 2009, weliswaar onder labo omstandigheden, effe in de praktijk te zetten.
Overigens mag diezelfde regering zichzelf wat quality time gunnen. In woelige tijden fietste deze regering toch maar een aardig palmares aan verwezenlijkingen bij elkaar. Dat er mij op dit ogenblik niet onmiddellijk eentje te binnen schiet, wijt ik grootmoedig aan een vlaag van matinale Alzheimer. Dat er nog vele mogen komen!
Veel wat?