Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
Ik vind het idee van wereldwijde CAO's wel interessant, maar ik weet niet of dat verhuizende bedrijven gaat tegenhouden.
De loonkost kan dan al wereldwijd dezelfde zijn, er zijn ook �*ndere kosten die bepalen waar een bedrijf zich bij voorkeur vestigt.
Zou u nog verder durven gaan, en bijvoorbeeld pleiten voor één wereldregering, één mondiaal parlement, één internationaal justitiebeleid, ... ?
Zo neen, waarom niet?
|
Een wereld unie der volkeren en regio's, met één basis-beleid voor Sociale zekerheid, veiligheid, justitie, arbeid, onderwijs volksgezondheid, verkeer, milieu, energie, immigratie en daarnaast een aanpassingsmogelijkheid voor de continenten en een fijnstelling per regio is het enige waarvoor de burger en politicus zou mogen gaan op politiek vlak.
Dus ja, ik ga voluit voor een WUdV&R.
1 Rijk, 1 wet, Vele Volkeren. Met gelijkheid van alles voor iedereen, arm of rijk, blank of zwart, Christen of Moslim, kapitalist of communist.
Maakt niet uit, iedereen gelijk met dezelfde rechten en plichten en dezelfde mogelijkheden over heel de wereld.
Je kansen en mogelijkheden mogen immers niet afhangen van de plaats waar en de ouders waaruit je geboren bent, maar moeten afhangen van je inzet.