Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk
De vergrijzing slaat toe en ons pensioenstelsel komt in gevaar omdat de personen die nu op pensioen vertrekken te weinig kinderen op de wereld hebben gezet. Hierdoor is er een tekort aan mensen die arbeid verrichten en aldus, in ons huidige "repartitiestelsel", het pensioen van hun ouders betalen.
|
Dat is inherent aan het systeem van repartitie, hetgeen een beroerd en belabberd systeem is. Het is niet omdat een bende onnozele politiekers in het verleden een verkeerde beslissing heeft genomen en een bende politiekers vandaag te laf is om van dat systeem af te stappen, dat ik moreel verplicht zou zijn om te kweken, zodat de oudere generaties op pensioen kunnen gaan. Ik ben er niet zo voor slechte systemen dwangmatig in stand te houden.
Citaat:
De "pensioen"-generatie is daarenboven ook nog erg groot in aantal omdat ze voortkomt van de naoorlogse baby-boom. Weinige jongeren gaan er dus moeten voor zorgen dat massaal veel ouderen onbezorgd van hun oude dag kunnen genieten. En jij noemt jezelf niet hypocriet?
|
Klopt, ik zorg dan ook voor mijn eigen pensioen. Je dacht toch toch niet dat ik ging vertrouwen op het ontoereikende excuus waarvoor het huidige wettelijke pensioen moet doorgaan? Een onbezorgde oude dag van anderen is mijn zaak niet... Maar, doe me gerust uit de doeken waar ik hypocriet zou zijn.