Discussie: Bye bye politics
Los bericht bekijken
Oud 3 september 2008, 23:27   #70

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
²!!!

Heel jammer, want wat me opvalt is dat deze mensen ook gewoonweg niet luisteren (of lezen) naar de argumenten van de tegenpartij of deze al na drie seconden lijken vergeten te zijn, zo wordt er voortdurend in rondjes gedraaid en komt er nooit een stapje vooruitgang.
Daarom heb ik heel wat discussies hier gelaten voor wat ze zijn. En er zijn zoveel discussieonderwerpen die ontzettend interessant zijn en waarover heel veel genuanceerds te zeggen valt, maar het is de moeite gewoon niet meer ...
Posts die genuanceerd zijn, zijn ook meestal lang en bevatten al eens woorden met meer dan drie lettergrepen. Daar haken de meesten al af en postten ze gewoon hun eigen kijk op de feiten, ook al is die in het bericht waarop ze reageren weerlegt.
Een mens zou voor minder de moed verliezen.
Daar sta ik volledig achter. Toen ik hier begon te posten dacht ik ... "da's nu eens een forum die openstaat voor allerlei discussies maar na een post of duizend moest ik meer en meer constateren dat men hier vaak tegen de muur staat te praten. Degelijke discussies zijn hier eigenlijk heel schaars en met een degelijke discussie bedoel ik dat men vooral ook luistert naar de tegenpartij en eigen conclusies verfijnt en bijschaaft (aan de hand van wat de tegenpartij te zeggen heeft) en dat liefst op een "beschaafde" manier.
Verder vind ik dat de moderatie hier wel goed werk verricht. Het is nu eenmaal niet gemakkelijk om de sereniteit van ieder individu te bewaken en te behouden.
Ik zou dus zeggen ... dit is een discussieforum ... hou je gewoon bij de discussie ... en dan mag men alles zeggen dat men wil.
Karma is offline   Met citaat antwoorden