Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea
Even een kleine verduidelijking: poco staat als afkorting van politiek correct(eling) en ik ga er niet van uit dat dit een scheldwoord is, maar gebruik het om aanhangers van een bepaalde overtuiging mee aan te duiden.
Persoonlijk ga ik er niet van uit dat dit een belediging is. Als men anderzijds iemand racist, nazi, haatzaaier en wat ik hier nog allemaal ongestraft over mij heb gekregen, gaat noemen, zit men eigenlijk mensen van strafbare feiten te beschuldigen en is het in mijn ogen niet met een loutere duidingsbedoeling.
Maar so what: iemand noemt zich hier op het forum linkse rat en persoonlijk vind ik dat ook meer een duiding dan een scheldwoord, maar een linkse hier rat noemen, mag blijkbaar niet meer, als je rechts bent, ook al was het duidelijk op de meester editor van dit forum.
Ja, iemand de huid vol schelden en nog voor die op de knop kan drukken staat er louter "edit" in zijn posts, met daaronder wanneer hij die heeft aangepast. Daar doet dus niemand iets tegen.
"Edit" is geen scheldwoord, ja, maar het gewoon in een discussie schrijven, om een scheldpartij te maskeren en de strafpunten te ontlopen, lijkt me ook ergens misbruik maken van de regels en de persoon waar ik op doelde, is hier nogal goed mee bezig.
Daar is blijkbaar ook geen regel tegen en ik vind het dus niet fair dat ik voor wat ik als iets onschuldig zag, strafpunten mag krijgen en dat heerschap ongehinderd lastercampagnes tegen wie niet in zijn kraampje past kan verderzetten.
|
Het was geen scheldwoord, ondertussen wordt het wel gebruikt als een scheldwoord.
En een scheldwoord onderscheidt zich vaak door de intentie van de gebruiker. Zo was 'neger' bv altijd een neutraal woord vermoed ik, tot de kolonisatie begon en het een heel pejoratieve bijklank kreeg ...
Bovendien wordt het woord gebruikt om de discusie in de kiem te smoren. Waarom anders naamkaartjes gooien naar je tegenstanders en ze allemaal in een hokje duwen?
Dat iemand zichzelf linkse rat noemt of poco, is iets anders. Dat wil m.i. vooral zeggen dat die persoon een gezonde dosis zelfrelativeringsvermogen heeft en kan lachen met de beledigingen van anders. Iets waar ik enkel bewondering voor kan opbrengen. Ik ben hier ook heel vaak uitgescholden voor linkse rat of poco, maar heb het nooit grappig kunnen vinden.
En als iemand zijn post aanpast wil dat zeggen dat hij zijn menig heeft herzien en zijn woorden terugtrekt. Dat is toch enkel maar positief?
(Ik ben btw ook eens ooit op een ander forum waarop men mij eigenlijk niet kende versleten voor raciste. Ik heb daar toen niet tegen gereageerd maar als ik nu terugkijk (missschien zijn mensen ondertussen ook weer wat minder verdraagzaam en ligt alles wat gevoeliger) erop zou ik dat wel niet zo gelaten hebben... Een beschuldiging van racisme grenst idd aan laster en eerroof, gezien racisme strafbaar is.)