Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
Je bedoelt dat de opslag best waterdicht/vacuum/hermetisch afgesloten met driedubbelwandige inoxidabele vaten gebeurt...
En inderdaad best met een beetje sensoren errond type geigertellers, temperatuur en vochtigheidssensoren, trillingssensoren zodat wanneer er met die vaatjes iets gebeurt dat er toch een paar detectoren beginnen alarm te geven. Maar ondergronds heeft zo het gevoel als het 3 kilometer onder de grond zit dat het ondergronds water moeilijk naar boven kan komen, of er kan daar moeilijk een vliegtuig op vallen, of een terrorist kan er geen bommetje naast leggen, of een toevallig lek zal dan toch wel geen meetbare bovengrondse straling vrijgeven, of een vaatje gestolen worden lijkt ook zo onrealistisch op die diepte, of beestjes die muteren en als super hulkmutanten rondlopen in ons milieu lijkt ook wat minder mogelijk... Maar anders het grote probleem is om die ondergrondse bergplaats watervrij te houden inderdaad. Je kunt netzogoed bedenke dat je die vaatjes in een onderzeer propt en laat zinken in een trog... met het superlekprobleem als gevolg
Je kunt ze netzogoed ook dumpen in plaatsen die mens al deftig nucleair verontreinigd heeft, type testplaatsen voor atoombommen...
ALs je doorredeneert op die atoomtestplaatsen, weet je vroeger deden de fransen zo ieder wel een paar proeven eerst bovengronds in de stille zuidzee, en een beetje later ondergronds. Dan hebben de amerikanen ook een paar jaar in de nevadawoestijn zitten testen, en toen besloten om ondergronds te gaan. maar zo'n ondergrondse kernproef op 2 km bvb, kan toch feitelijk alleen maar een megacontaminatie opgeleverd hebben... Dus waarom zou je niet gewoon in datzelfde gat die vaten dumpen...
Dezelfde afval bij dezelfde afval is volgens mij dan toch ook een simpel principe...
Je zou ook de uraniummijn terug kunnen opvullen met de afval ??? Back to the roots... Is ook een ijzersterk principe
|
Wil je er niet gaan bijliggen , hand in hand met uw kompaan Sfax

Even serieus, jouw fantasie is gevaarlijk op hol geslagen. Je doet me denken aan die halvegare amerikaanse generaal, die wou kernafval op de maan gaan dumpen, samen met chemische rommel waar ze geen blijf mee weten.
"als het al smerig is, kunnen we er best nog wat vuilnis bijleggen" Industriële sluikstort, goed bezig ! Even dacht ik nog, je, die mannen hebben gewoon een andere mening als ik, maar ik nam je nog voor een intelligent persoon, alhoewel op een verkeerd spoor geraakt. Maar dit...! Na zulke kwatsj kan niemand u nog au sérieux nemen.