Los bericht bekijken
Oud 4 september 2008, 15:11   #40
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
De gedachte dat Kris Peeters in naam van 6 miljoen Vlamingen (waaronder ik) spreekt is al even onzinnig als dat Piquet of Di Rupo in naam van respectievelijk de Brusselaars (Vlamingen en walen) en de inwoners van het Waalse gewest spreekt.

Allen hebben zij hoogstens enkele 10.000 of zelfs een paar honderddeuzend kiezers achter hun naam gekregen. Het feit dat hun partij (welke elk op de steun van maar een minderheid van hun gewestbewoners kan rekenen) hen tot de gesprekken afvaardigd, geeft hen misschien wel het politieke recht om te spreken in naam van hun gewest, maar wilt geenszins zeggen dat hun zienswijze door de meerderheid van hun gewestbewoners gedragen wordt (voor zover die inwoners daar een gefundeerde eigen mening over hebben)
Dames en heren, in mijn functie van Minister-president van Vlaanderen meld ik u dat de regeringsonderhandelingen best van Gemeenschap tot Gemeenschap plaatsvinden. Deze boodschap geldt echter alleen voor mijn kiezers. De andere Vlamingen hoeven zich absoluut niet aangesproken te voelen. Einde citaat. [b]Wat een giller.[b]
Citaat:
Over democratie zou men maar best zwijgen. Gans ons zogenaamd democratisch stelsel is een lappendeken van democratische tegenstellingen.
De paritaire vertegenwoordiging in regeringen van 40% Walen mag dan
ondemocratisch zijn, De gewarborgde vertegenwoordiging van 10% Vlamingen in de Brusselse regering is dat evenzeer. ]
De gewaarborgde vertegenwoordiging van de Vlamingen in de Brusselse regering is een doekje voor het bloeden. In feite hebben de Vlamingen in de besluitvorming 0,0 te zeggen.
Citaat:
[Met het onlogische feit dat gemeenten, bewoond door meer dan 80% Franstaligen, in het Nederlands dienen bestuurd te worden door Franstalige partijen, moet men in het buitenland niet komen aandraven. enz...
De Franstaligen, het % speelt hierin geen enkele rol, hebben in Vlaanderen op bestuurlijk vlak niks te vertellen. Wat hegt buitenland daarvan vindt is niet belangrijk.
robert t is offline   Met citaat antwoorden