Los bericht bekijken
Oud 4 september 2008, 15:20   #69
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
'k Vrees dat dat geen goede oplossing is man. Dan gaan ze immers weer opnieuw gaan eisen dat we overuren doen die dat dan weer niet betaald zijn en dan staan we weer geen stap verder. Als we niet opletten werken we strak 48 uur op de 24. Wiskundig kan dat niet , weet ik ook wel, maar ge verstaat de boodschap wel denk ik.
Garry: een werknemer moet je met alle respect behandelen, of anders presteert hij niet optimaal. En de som van een pak geintimideerde werknemers versus enkele goed gemotiveerde werknemers kun je als bedrijf rustig een output verschil x 2 of x3 zien... Dus een modern bedrijf werkt niet met een bedrijfscultuur waar personeel zich continu moet uitsloven.

Als je als firma het werk van uw werknemers rendabel kunt maken met 24u te werken bvb, waarom zou je eisen dat ze 48u werken ?? Je bent rendabel en uw firma heeft een competitieve voorsprong.
En omgekeerd als je als firma mensen 48u werken , en je maakt nog 20% verlies per jaar, dan moet je andere oplossingen zoeken, dan ben je echt slecht bezig. Ik zit zo in een raad van beheer van een firmaatje, die gebrek aan schaalgrootte heeft en dus waar de mensenzich tepletter moeten werken, en werken als slaven, maar door gebrek aan schaalgrootte komen ze niet op het niveau om winstgevend te zijn. Ze draaien bvb met een tekort van 200.000euro per jaar;.. Wel ik geef u op een blaadje, er is daar niemand van het management gelukkig met die situatie, en we zouden allemaal willen dat we dubbel zo groot waren omdan het personeel met plezier te kunnen minder uren doen presteren zodat ze een beetje normale werksituatie beleven...

Het concurrentiemodel is misschien wel de schuld dat we tedikwijls risico's verkeerd inschatten en dan proberen te concurreren tegen een grote sterke concurrent en denken van de fouten te kennen... Maar waar de marktleiders een klein beetje minder verdienen en eventueel een paar man saneren, door uw concurrentie, moet jij continu de boog gespannen zetten... Het is een eenvoudig voorbeeld die illustreert dat fouten in een model van een firma of in het marketingplan hier verantwoordelijk zijn voor deze 'verkeerde firma'...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden