Los bericht bekijken
Oud 4 september 2008, 16:11   #18
Zam
Burger

Zam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Misschien. Ik vind ze allebei tamelijk griezelig, Georgië en Rusland.

De Zuid-Osseten willen graag weg bij Georgië, dat lijkt mij wel duidelijk, dus waarom zouden wij daartegen "behoren" te zijn? Per slot van rekening schiep Europa zelf een precedent door Kosovo zo slaafs terwille te zijn.

Benieuwd van welke landen Vlaanderen binnenkort steun krijgt in de vrijmaking .... ligt hier misschien nog wat aan pijpleidingen van enig belang?
Toch kies ik kamp voor Rusland.

De Zuid-Osseten en Abchaziers zijn voor 90% Russen. Georgië heeft het daar moeilijk mee, begrijpelijk. Maar even begrijpelijk is het dat Rusland militair optreedt tegen het Georgisch offensief. Natuurlijk spelen ze dat gunstig uit omdat ze op termijn hopen op annexatie van deze pseudo-onafhankelijke gebieden aan Rusland. Maar als de bevolking daarginds dat zelf wil, wie zijn wij dan om daar over te oordelen?

Europa's standpunt is ook natuurlijk, het beschermt Georgie of komt er voor op en hoopt op de toetreding van Georgie tot de NATO en misschien heel wat later de EU.

Europa heeft een voorzichtige uitspraak moeten doen, daar er een wederzijdse afhankelijkheid bestaat tss EU en Rusland. Rusland is en zal nog lange tijd de grootste energieleverancier blijven voor Europa.

Tijd dat Europa in eigen energie kan voorzien dus!

http://www.directdemocracy.be
Zam is offline   Met citaat antwoorden