Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
JJa, dat doen jullie graag he: de staat over alles laten beslissen.
Misschien moet de staat ook maar eens beslissen wanneer jij moet opstaan, wat jij eet en hoeveel sport je dagelijks moet doen. Het gaat hier per slot van rekening om volksgezondheid, niewaar.
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Daar zullen we de ouders wel over laten oordelen.
|
Nog maar weinig zulke ondoordachte beweringen gelezen hier op dit forum.
De staat over alles laten beslissen, als het gaat over dingen die niet/wel mogen op scholen, en de ouders daarover laten beslissen. Om te illustreren geef ik enkele "tegen"-voorbeelden:
- de staat verplicht sporten op school, maar als ouder ben ik daar tegen, mijn kinderen moeten enkel sporten doen die ze zelf kiezen;
- de staat verplicht wiskunde te leren op school, maar als ouder ben ik daar tegen, mijn kinderen zijn beter in talen, en die wiskunde mag de pot op;
- de staat verbiedt alkoholische dranken op scholen ... enz.
Maar het staat wel schoon en seksie hé, zo'n gemeenplaats uitbraken als "big brother ..., de staat dwingt ons ..., mijn vrijheid om te .... ", terwijl even nadenken over wat kan en wat niet kan door de vrijheid van de ene tegenover de vrijheid van de andere; of wat niet alleen onze rechten zijn maar ook onze plichten ... (het recht op goed onderwijs, dat zal wel niet betwist worden, neen, ...), ola, nadenken doet pijn !!