Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Ik verander mijn post zo vaak als ik dat wil indien ik van oordeel ben dat de nieuwe formulering beter is en meer waarheidsgetrouw is. Ik heb daar geen enkel probleem mee. En ik raad u aan dit ook te doen met de regelmaat van een goede klok. Want dat is op tijd en stond bij u hoogdringend.
|
U zou beter eens langer nadenken voordat u iets post, dat zou al schelen. U zei dit:
Citaat:
Ik beschouw deze passages uit de Talmoed als staaltjes van onversneden racisme (op religieuze gronden) begaan door Joden tegenover niet-Joden. Punt uit.
|
Eerst plaatst u die passages als 'de waarheid' en trekt daar o.a. bovenstaande conclusie uit terwijl, als u het had gecheckt, u had geweten dat het niet waar is. Later bracht u het al terug naar 'misschien zijn er een paar niet juist' en 'ik wil alleen maar zeggen dat er niet zulke aardige dingen in staan' of woorden van gelijke strekking. En in uw laatste post begint u er ineens over dat zionisten alles willen goedpraten. Het zal best maar daar ging dit niet over. Het is helemaal geen schande om toe te geven dat u misschien een bedenkelijke bron hebt gebruikt hoor.
Uw lijstje 'citaten' zijn - als je ze googled - direct terug te voeren op 'Radio Islam' met dezelfde formuleringen, spaties en aanhalingstekens. Dat u er later nog een vreemde engelstalige site bijsprokkelt is daarin een zwaktebod.
Dit lijstje circuleert op conspiratistische, moslimfundamentalistische en antisemitische sites en zijn rechtstreeks afkomstig uit een antisemitisch boek uit het einde van de 19e eeuw waarvan o.a. de nazi's driftig gebruik hebben gemaakt. Het zijn bewust verdraaide en uit hun context geplaatste citaten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Ik spreek niet over een complot. Ik zeg alleen wat ik denk te moeten zeggen en u doet hetzelfde van uw kant. U geeft uw interpretatie en ik de mijne. Niets te complotten dus.
|
U zei dit:
Citaat:
Maar er zijn er wel anderen die het voor u kunnen verzinnen. En dat hebt u nog altijd niet door.
|
Wat ik u toonde is hoe de verschillende religies met het begrip 'uitverkoren' omgaan. Dat is geen interpretatie, dat is een feit en gemakkelijk te verifiëren. Ik hing er ook geen waarde-oordeel aan, enkel de vaststelling dat het woord geen superioriteits-betekenis heeft. Dat elke gelovige zichzelf ziet als behorend tot het 'ware geloof' is bijna universeel te noemen. Niets nieuws onder de zon dus.
U suggereert echter dat elke gelovige, elk religieus boek hierover (tegen ons) liegt en dat ons een rad voor ogen wordt gedraaid. U heeft dat wel door en ik niet. Dat lijkt toch behoorlijk op een 'complot' dat u doorziet.