Los bericht bekijken
Oud 4 september 2008, 19:05   #181
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Inderdaad want ze verstaan hen niet of half. Ook Tv-feuilletons moeten ondertiteld worden in Nederland. Wat wil zeggen dat we wel degelijk een taaleigen hebben, dat nu stilletjesaan verhollandst wordt. Maar dat kan die Groot-nederlanders niet veel schelen. Alles mag en kan voor het grote doel. Groot-nederlanders misschien, maar teven grote verkwanselaars van ons taaleigen.
Beste system,

als ik dat wil, kan ik mij vrij snel een 'Hollands' klinkend accent eigen maken, en ik doe het voor de lol ook wel, af en toe.

Tegelijkertijd word ik door Nederlanders vaak geprezen omwille van het mooie Nederlands dat ik spreek, en daar duiken vaak genoeg 'Vlaamse' elementen in op. Ik zal mijn moedertaal nooit verloochenen, wees gerust, daarvoor hou ik teveel van mijn moedertje.

Ik vind niet dat Vlamingen zich moeten laten 'verhollandsen', en dat zal ook nooit gebeuren, wees gerust,

ik denk eerder dat, zolang 'de Vlamingen' er in slagen hun koudwatervrees te overwinnen en 'de Noorderlingen' (keigoeie film trouwens, van Alex Van Warmerdam, een aanrader) niet langer als 'de vijand' te zien, het Nederlands zal 'vervlaamsen'. Dat is onvermijdelijk.

Kleine broer heeft méér dan haar genoeg op de tanden om zich niet door grote broer in de zak te laten zetten, of nie meschien?

Vriendelijke groet,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden