Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dope
toch wel erg
hier al bijna 30.000 (dertigduizend) posts geplaatst hebben over hoe mensen met elkaar zouden moeten omgaan, maar nog nooit echt zelf voor je levensonderhoud moeten gezorgd hebben
zo blijven doorgaan, in de veronderstelling/wetenschap dat andere mensen wel, uit liefdadigheid of zoiets, je nog een aantal jaren zullen onderhouden
af en toe een beetje werken en dan werkende mensen de les spellen over vakbonden
daarna een anarchistisch internetdenkclubje oprichten
ik zeg: fuck you lombas
|
Wat een laffe aanval. Ik erger me dood aan de mensen die in kranten gaan preken dat iedereen ingenieur moet gaan studeren ten voordele van onze technologische kenniseconomie. Tegenwoordig mag je blijkbaar al niet veel meer zeggen als universitair student, of toch niet als je een studie kiest die niet 'rendabel' genoeg zou zijn. Akkoord, er zijn mensen die 7 jaar doen over een 4 jaarlijkse opleiding en die kan je een gebrek aan verantwoordelijkheidszin verwijten. Het wordt ook dringend tijd dat de overheid dáár iets aan doet. Een student van 21 die quasi onderscheiding haalt -en meer diepgang heeft dan 95% van de mensen hier- verwijten dat hij maar eens aan zijn levensonderhoud moet beginnen denken is er zwaar over.