Los bericht bekijken
Oud 4 september 2008, 22:08   #14
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Pensioenen zijn best betaalbaar. Progressief belasten naargelang noodzaak en de druk is van de ketel.
Uiteraard niet voor wie moet betalen.

Maar dan nog, iets snap ik niet.
De logica nu; er zijn teveel ouderen en die moeten pensioen trekken, dus meer jongeren om de lasten meer te verdelen.
Maar die jongeren, die worden ook oud en gaan ook pensioen moeten hebben nietwaar?

Aldus, qua investering trekt dat allemaal op geen zak.

En niet te vergeten, de bedrijfswereld is hier ferm de boeken aan het neerleggen door al die druk die ze hebben.
Waar gaan ze die allemaal te werk stellen?

De logica zou moeten zijn, minder jongeren en het probleem lost zichzelf op.
Of een status quo.

Misschien ook eens wat minder op "vervroegd" pensioen sturen.
Is ook een manier hé?
idd, stel da we hier allemaal minder kinderen zouden krijgen. Op korte termijn geeft dit problemen door weinig werkkracht voor veel gepensioneerden. Maar als ge de lijn doortrekt hebt ge later die weinig jongeren die op pensioen gaan waardoor de pensioenen minder gaan kosten. Men heeft ooit gesteld dat het ideaal is dat iedere vrouw 2,3 kinderen baart (die 0.3 als correctiemarge voor hen die vroegtijdig komen te overlijden). Maar migranten staan er eerder voor bekend dat ze die 2,3 meestal overschrijden dus door ze massaal te importeren vergroot ge enkel het probleem.