Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Wie zegt dat ik links ben ?
Ik ben gewoon van het soort dat irrationele gedrag van de mens, namelijk langzaam zichzelf vergiftigen omdat ze te zwak zijn om een verslaving tegen te gaan mag verhinderd worden door dwang.
Of denkt u dat rokers echt roken omdat ze er baat bij hebben ? Die gele tanden, die stank, die rokershoest, die gele vingers, die schrale huid, de 0-conditie, die piepende longen, de grote kans op vroegtijdige kanker....als een roker ook maar 1 hersencel had met karakter was ie al lang gestopt.
|
Iedere mens is vrij. Uw lichaam is uw bezit en nie da van de staat of de samenleving dus gij bepaalt zelf wa ge ermee doet. En die mythe dat rokers veel geld zouden kosten aan de gezondsheidzorg mag ook eens naar het rijk der fabelen worden verwezen: Een roker betaalt een veelvoud aan taksen zodat die medische kosten ruimschoots gecompenseerd worden + een roker leeft gemiddeld minder lang waardoor ze dus ook minder pensioen trekken= kassa kassa.
En wat verstaat u onder "baat"? Ik spendeerde vroeger bijv. heel veel tijd aan computer en gamen (een vorm van verslaving dus). Daar heb ik in principe ook geen baat bij dus moet er ne pipo van de regering hier komen binnestormen en mij verbieden van nog met de videogames te spelen? Persoonlijk weet ik zelf nie wa rokers fijn vinden aan zone stinkstok net zoals veel rokers zich afvroegen wa ik fijn vond aan die "infantiele" games. Dat niet-rokers moeten worden gevrijwaard van de schadelijke stoffen die rokers verspreiden ben ik het 100% eens maar er zijn nu eenmaal plaatsen (zoals openlucht of rokersruimtes) waar ze niemand storen en ik begrijp dan ook nie waarom da het nu opeens wel een probleem is.