[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
Sfax
Het probleem stelt zich hier als volgt
1° wat is de impact op de begroting ? Een verdubbeling vragen en eisen dat het remgeld hetzelfde blijft is een dikke verhoging uit de staatskas vragen zonder dat de patient dit hoegenaamd moet voelen. Dus automatisch heeft ge meenschap het recht hier vraagtekens bij te plaatsen. Finaal zal de begroting erdoor ontsporen en is er momenteel geen ruimte.
|
yep.
Citaat:
2° Wat DOET een dokter voor dat GELD ?? Hoeveel MINUTEN moet hij werken ??? Hoeveel PAPIERWERK moet je verwachten bovenop de visite die hij schrijft ? Hoeveel ziektes moet hij diagnosticeren ???
|
Een arts wordt per prestatie betaald (eigenlijk dus per ingreep: anamnese/onderzoek/diagnose/behandeling).
Wil je dat hij per tijdseenheid wordt vergoed?
Per letter/zin die hij schrijft?
Citaat:
3° Gezien de WET NIET OMSCHRIJFT wat een dokter moet doen voor zijn geld zie je van hier wat er gebeurt:
- dokter ik moet nog een briefje brengen naar de apotheker, kun je dat een sopschrijven.. Ok aub 33 euro Het wordt helmaal kluchtig als je bvb zegt, dokter ik moet nog een voorschrift van de pil hebben voor mijn dochter.. Aub 66euro 1 visite voor u en eentje voor uw dochter die ik nu niet zie en niet diagnosticeer maar waarvan ik meen dat u niet moogt profiteren om hier een tweede briefje te vragen...
|
Ik denk dat een groot aantal artsen het hier met U eens zijn...echter...de profielencommisie is draconisch streng voor artsen waarbij het voorschrijfgedrag per consultatie te hoog is.
Bijgevolg zijn de artsen verplicht om per voorschrift een getuigschrift voor verstrekte hulp uit te schrijven wegens het risico om zwaar beboet/geschorst te worden.
Citaat:
- dokter ik ben ziek heb 39° koorts, kan ik een briefje om thuis te blijven van mijn werk. Ok aub 33 euro. Ook hier weer 1 minuutje werk.. en geen enkele wet die omschrijft wat je moet doen voor uw 33euro.
|
Als je de arts gebruikt om thuis te blijven is er minstens sprake van gedeelde verantwoordelijkheid.
Als je echter effectief 39° koorsts hebt dan denk ik dat je tenminste recht hebt op een degelijk onderzoek met passende ingreep.
Citaat:
- dokter ik moet gewoon van alles nieuwe voorschriftjes hebben, mijn doosjes zijn uit. Ja ikweet je neemt de bloeddruk om de indruk te geven dat jenog een diagnose stelt, maar in principe is dat niet nodig want mijn bloeddrukmeter van 30 euro doet dat elke dag nog veel beter.
|
tja...als je het zelf even goed weet als de behandelende arts die de voorschriften aflevert dan raad ik je aan om de ingangsproef te gaan afleggen...veel geluk..