Los bericht bekijken
Oud 4 september 2008, 23:26   #17
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ah het wonder van ongelimiteerde rijkdom. Ik sluit de golfstaten uit omdat er daar massaal veel geld is. Maar, onder deze bedekking, is er nog steeds miserie, geweld, als je het zo wilt noemen
De enorme hordes buitenlanders die er moeten komen werken leven er in miserabele toestanden. De straffen op misdaad zijn er buiten alle proporties, en de vrouw heeft nog steeds een zeer zwakke plaats in de maatschappij. Het is verdrukking. Ook een vorm van geweld. Alleen minder duidelijk, maar niet minder erg.
absoluut ... zo denk ik daar ook over en ik ben blij dat je dat bij deze ook accentueert
dat alles kan ons enkel doen besluiten dat die enkele oliestaatjes althans geen uizondering vormen wat betreft 'islamitische achterlijkheid' en 'achterlijkij geweld'

en daarom prangt de vraag zich nog meer op : waarom leidt dit dan niet tot het regeren van achterlijk geweld ( in een zin opdat het ons rechtstreeks confronteert )

Citaat:
Of vind je het normaal dat pas vanaf dit jaar vrouwen mogen autorijden ? Of dat ze strafbaar zijn als ze met een man spreken die geen familie is ?
zonder de term 'normaal' te willen gebruiken....
ik had dat liever totaal anders gezien

maar waarom vraag je me dat nu ? da's verder volkomen irrelevant of ik dat nu als 'normaal' bevind of niet

de algemene stelling was ergens dat die religie steeds leidt tot een staat waar het achterlijk geweld regeert en jij maakte daarop gelijk de uitzondering
van die oliestaten
vervolgens zet je dat min of meer recht door erop te wijzen dat het in die oliestaten, althans minstens intern, van 'tzelfde is
praha is offline   Met citaat antwoorden