Los bericht bekijken
Oud 5 september 2008, 01:36   #104
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Jij kunt je geluk halen uit andere dingen dan kinderen. Maar de kinderen die je zou kunnen maken, die zouden hun geluk uit jou kunnen halen . Ik heb al meer opgemerkt dat mensen die geen kinderen willen, meestal gierig en egoïstisch zijn.
Dat verwijt krijgen we inderdaad. Misschien is het hoe ik zelf daar tegenaan kijk. Ik zie het als geen goede daad om kinderen op deze slechte wereld te zetten. Mij is zelf ook niets gevraagd toen ik geboren werd. En ik zie mezelf nooit in staat een vader te zijn, en zeker geen goede vader.

Het hangt dus af hoe je het bekijkt, het is ergens egoïstisch ook om kinderen op de wereld te zetten voor jouw geluk. Want dat is het ook op dat moment.
Het is bewezen dat als vrouwen een baby in hun armen hebben ze de stof oxytocine aanmaken hetgeen ze een goed gevoel geeft.

Dat heb je al niet bij mannen. Dus voor uw eigen geluk zet je iemand op de wereld, waarvan een groot deel zogezegde fiere ouders totaal faalt.
Kindermishandeling, armoede, gezinsdrama's...

Dat is ieder zijn eigen keuze, probeer die te respecteren want kinderlozen lijken er volgens polls hier op dit forum veel te zitten. Waaronder zelfs Kim dacht ik. Er zijn er nog te veel die veranderen eens ze 30 zijn. Liefde kan soms vreemde kronkels maken met mensen waaronder een kinderwens, nadien bekvechten ze voor het hoederecht van het kind.
Vrouwen vinden die zelf geen kinderen willen zijn niet zo makkelijk.
Dat is zowat de belangrijkste vraag in een relatie, volledig logisch ook.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden