Los bericht bekijken
Oud 5 september 2008, 08:52   #165
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Laten we eerlijk wezen, de keren dat je naar de dokter gaat ben je meestal niet doodziek of heb je geen vreselijk probleem.
Is dat wel het geval, dan ga je naar de spoed of een speciaist.
Euhm, nee, de keren dat ik naar de dokter ga, moet ik echt wel ferm ziek zijn. De laatste keer dat ik een dokterspratijk van binnen heb gezien, moet intussen zowat 6 of 7 jaar geleden zijn. Vooraleer je mij naar spoed krijgt, moet het echt wel erg zijn. De enige keer dat ik daar tot hiertoe heb gestaan, was met een gebarsten appendix....

Citaat:
Naar de huisdokter ga je meestal omdat je niet zeker bent of een bepaald probleem duidt op iets ernstigers, omdat je van die vervelende kriebelhoest of oorpijn wil afraken of omdat je een bewijs nodig hebt van ziekte voor je werkgever of school bv. (Ja, er zijn mensen met een goed geheugen die zich herinneren hoe ze de griep hebben gehad. Ofwel heb je een geheugenprobleem, of je liegt, of je bent nog clichématiger dan je al lijkt en bent zeer beschermd in een villa'tje grootgebracht waarin je nooit het influenza hebt opgelopen. Fijn, maar probeer dan niet andere mensen iets aan hun neus te hangen.)
Waar zie je mij zeggen dat ik nog nooit een griepje heb opgelopen? Voor zo'n futiliteit ga ik echter geen dokter zijn deur platlopen.

Citaat:
Nu is mijn vraag: gegeven de zowat belangrijkste redenen waarvoor een normaal mens naar een huisdokter gaat, zou je er je jaarlijkse vakantie voor overhebben?
Aangezien ik die mensen enkel ga ambeteren als het nodig is: zeker.

Maar in het concrete voorbeeld ging het over inentingen van de dochters tegen baarmoederhalskanker. Dat is me zeker geld waard, maar daar gaat het dan ook over de gezondheid en het leven van mijn dochters... Zou dat jou geen geld waard zijn?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden