Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Neen, neen. Zijn beelden en zijn beplakte muur op zijn slaapkamer zijn van een duidelijke homo-erotische inslag. Als men dat niet ziet, is men blind. U wil het weer wegwuiven. Van Gezelle heeft men dat ook in de colleges vaak onder stoelen en banken willen steken en sprak men van 'platonische' genegenheid van Gezelle tegenover zijn leerlingen. U neemt nu de rol van de colleges over. Niet dat me dat nu echt verwondert.
|
als we dan toch ter zake gaan komen :
artistiek kan je het scherm niet loskoppelen van de beeldhouwer CV, wie het proces van een beeldhouwer kent, weet dat zij met studies werken, tekenen maar ook soms gewoon dagenlang kijken naar vormen, gelijkaardige beelden, voorbeelden ontleden samengieten en inspireren
de prenten die ik zag liggen allemaal in dezelfde lijn, de Davidfiguur, de David vs Goliath idee, zelfs niet los te koppelen van zijn belgisch politieke lijn : Vlaanderen als underdog als David tegenover de franstalige bourgeoisie ... en daar maakte CV wel enkele beelden van
dus ja, met interpreteren kan je daar de term homo-erotische prenten opplakken, met een andere interepretatie liggen de prenten gewoon in lijn van zijn politieke en menselijke opvattingen en hebben ze met erotiek geen bal te maken
wat nu de juiste interpretatie is ? ... geen idee ... maar een onverdachte bron kan je belgicist Reynebeau in deze moeilijk noemen... en het feit dat Reynebeau het in DS in de geschreven versie vooral met insinuaties en zijn artikel zo weinig met feiten lardeert doet me vermoeden dat hij niet veel meer heeft om op te steunen ...