Los bericht bekijken
Oud 5 september 2008, 10:08   #89
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
toch wel raar dat het poco staat (en geen cafepraat blijkt te zijn) om te zeggen dat de criminaliteit gewoon aan de sociale status ligt? (maar dan politiek correcter uitgedrukt zeker?)

Zoiets van:
"alle armen zijn crimineel, behalve degenen die alleen maar arm zijn omdat JIJ niet genoeg hebt afgedragen..."
of
"niet moeilijk dat die jongeren je zuurverdiende spullen willen pikken: zij krijgen de KANS niet om ervoor te gaan werken"

in feite leuk toch die pc uitdrukkingen? waarom zouden we ons er nog druk over maken?
Enkel kleine kinderen (die ook in sinterklaas geloven) en mensen met één hersencel blijven die linkse troep slikken.

"arm maar proper" schijnt blijkbaar vervangen te zijn door "arm dus crimineel".... oei? is dit nu weer geen VOORoordeel?.
Natuurlijk is het zo dat wanneer je niet over bepaalde vaardigheden beschikt je geen 'topjobs' zult krijgen.... op dat vlak versta ik Circe & C) wel...
Het is natuurlijk ook 'kansen benutten'!!
Bij bepaalde jongeren (dikwijls van allochtone afkomst) zie ik dat bepaalde kansen dikwijls niet gegrepen worden... Ik ben van mening dat ons onderwijs niet echt meer discrimineerd... wat vroeger wel het geval was!
Ik weet nog goed dat een Marokkaanse leeftijdsgenoot letterlijk door de klastitularis is weggepest uit het ASO, omdat volgens hem Marokkanen thuishoorde in het Technisch! En die jongen had de capaciteiten! Ja dat was 25 jaar geleden!

Maar nu om te stellen dat 'kansarmoede' er niet toe doet is nogal grof, dat is de maatschappij met oogkleppen bekijken!
Dikwijls is de taal (het niet spreken van...) de oorzaak van de moeilijkheid om een job te vinden!

Het is onder Belgen (autochtone Belgen) ook zo dat lagere sociale klasses meer problemen ondervinden op school of bij het zoeken naar werk!

Maar ik had niks anders verwacht hoor....
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden