Citaat:
Bij bepaalde jongeren (dikwijls van allochtone afkomst) zie ik dat bepaalde kansen dikwijls niet gegrepen worden... Ik ben van mening dat ons onderwijs niet echt meer discrimineerd... wat vroeger wel het geval was!
Ik weet nog goed dat een Marokkaanse leeftijdsgenoot letterlijk door de klastitularis is weggepest uit het ASO, omdat volgens hem Marokkanen thuishoorde in het Technisch! En die jongen had de capaciteiten! Ja dat was 25 jaar geleden
|
ik weet vooral dat vroegere knappe "elite" scholen ondertussen vervallen zijn tot uitschotscholen waar geen weldenkende vlaming zijn kinderen nog wil onderbrengen.
dat die leraar uw marokkaanse klasgenoot discrimineerde is volledig fout. pak die leraar aan en doe niet alsof in alle scholen en overal de marokkaantjes "gediscrimineerd" werden. ofwel kunnen ze volgen ofwel niet. als ze niet volgen omdat ze thuis geen nederlands krijgen aangeleerd dan worden ze dokwerker (o nee, daar geraken ze niet zo gemakkelijk binnen) stratenmaker dan. Kunnen ze wèl nederlands dan kunnen ze mee volgen als ze intelligent genoeg zijn, of anders niet, net als andere minder intelligente kinderen. punt.
Maar evenmin vind ik dat iemand moet verexcuseerd worden omdat zijn overgrootvader ooit vanuit marokko naar hier is gekomen.
Mijn betovergrootmoeder was een Spaanse jodin. Krijg ik dan nu extra punten mijnheer de leraar? of ga je de rassiest uithangen door me te buizen?