Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
Euhm, nee, de keren dat ik naar de dokter ga, moet ik echt wel ferm ziek zijn. De laatste keer dat ik een dokterspratijk van binnen heb gezien, moet intussen zowat 6 of 7 jaar geleden zijn. Vooraleer je mij naar spoed krijgt, moet het echt wel erg zijn. De enige keer dat ik daar tot hiertoe heb gestaan, was met een gebarsten appendix....
|
Er zijn mensen met een slechtere gezondheid dan jou. En die hebben er niet om gevraagd. Ik denk zelfs dat ze je benijden, meer zelfs: ik weet dat ze dat doen.
Die mensen hebben vaak een dokter nodig omdat ze ten eerste verantwoording moeten afleggen. Nogal idioot dat iedereen behandelt wordt als een klein kind maar dat is nu eenmaal een gevolg van het kapitalistisch systeem dat weet/denkt dat die stoute werknemers er wel van zullen profiteren als ze de kans krijgen om een snipperdagje te nemen... :-/
En ten tweede en zeker niet onbelangrijk: omdat ze niet verder willen creperen van pijn, ellende of zorgen. De dokter kan daarbij meestal goddank wel helpen ...
En de meesten onder ons gaan niet voor een prul naar de spoed.
Citaat:
Waar zie je mij zeggen dat ik nog nooit een griepje heb opgelopen? Voor zo'n futiliteit ga ik echter geen dokter zijn deur platlopen.
|
Je zal een dokter zijn deur er niet meer mee kunnen platlopen, dat was het punt ...
En jij waarschijnlijk niet maar sommige mensen hebben een verantwoordelijkheid af te leggen, kinderen bv tov hun school, of werknemers tov hun werkgevers. Die hebben een ziektebriefje nodig en/of medicijnen die de symptomen wat verlichten om het draaglijk te maken. Dat stoort u hopelijk niet, meer zelfs, u lijkt me het type dat onmiddellijk tien pijnstillers pakt als het nodig is als u ergens iets voelt omdat u anders wel eens van je job zou kunnen weerhouden worden en niet naar behoren functioneert, stel je voor zeg.
Citaat:
Aangezien ik die mensen enkel ga ambeteren als het nodig is: zeker.
|
Goed, besef je dat iedereen er dat ethos op nahoudt en dat er behoudens enkele uitzonderingen weinig mensen voor hun plezier naar de dokter gaan?
En dat mensen soms in zo'n slechte conditie kunnen zijn dat mensen niet meer uit hun bed kunnen?
Citaat:
Maar in het concrete voorbeeld ging het over inentingen van de dochters tegen baarmoederhalskanker. Dat is me zeker geld waard, maar daar gaat het dan ook over de gezondheid en het leven van mijn dochters... Zou dat jou geen geld waard zijn?
|
Hopelijk!!

Er stond nergens dat je het daarover had... en de kans dat je daarvoor enkele keren voor naar de dokter moet in een mensenleven is nu niet echt groot te noemen hé.
Ik bedoel ... de proportie van mensen die een dokter nodig hebben die er komen voor een vaccin zal maar marginaal zijn in vergelijking met de rest. Dus u haalt dit voorbeeld mi onterecht aan.
Voor een vrijbrief tegen kanker denk ik dat er wel mensen zijn die meer dan één vakantie overhebben ja, een stuk of twintig misschien zelfs.

En dat zal dan nog een ruime onderschatting zijn.
Helaas bestaan zo'n vrijbrief niet, zelfs niet met dat vaccin, ook niet tegen baarmoederhalskanker... Het geeft een verminderde kans op, maar het voorkomt niet... (omdat er verschillende virustypes zijn en virussen ook muteren).