Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Edit : In de tijd dat de meir in Antwerpen vol stond met "bobkes" struikelden er dagelijks een hele hoop mensen over ... Een EHBO-post op de meir had toen veel ambulanceritten kunnen uitsparen, en degenen die verzorgt waren hadden deftig kunnen verderwinkelen ...
Ook bij warm weer , waarbij vaak mensen onwel worden zou dat een hulp kunnen zijn ...
1001 mogelijkheden ... 
|
Zeker weten!!
Of gewoon, wanneer je eigenlijk enkel een doktersbriefje nodig hebt maar verder iets wat vanzelf overgaat en waar je enkel een beetje symptoomverlichte medicijnen voor kan nemen die je nog in huis hebt.
Of om een onderscheid te maken tussen een verstuikte en een gebroken lidmaat, een gewone wonde of een wonde die genaaid moet worden, een ontsteking of een virus, om een spoedgeval tijdig te herkennen en te kunnen onderscheiden van een prul, ...
Ik hoor in mijn omgeving regelmatig de vraag van 'ik heb die prul of die prul, moet ik daarmee naar de dokter?' Het kan wel misschien dit of dat zijn, maar ermee naar de dokter gaan vind ik toch nogal onozel.
Dat zou dan voorkomen kunnen worden.
Als je die ehboposts daarbij nog eens voorziet van AED's (defibrilators) zou je het aantal sterfgevallen aan hartproblemen wel eens radicaal terug kunnen dringen.

Bon, ik schrijf het op de lijst van ideeën waarvoor de nog door mij op te richten partij gaat staan.
Edit: wat zijn bobkes?
Kinderkopkes?