Los bericht bekijken
Oud 5 september 2008, 11:55   #42
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Effe denken. Om U een goed gevoel te geven. Om 2u30 een brood met tonijnsla. Om 6U 30 1 liter belgisch Bier.
Om 10 uur een fles rose

En dan ga ik nu denken aan slapen.

Normaal gezien kan ik uw gedachtegang wel volgen.

Een moedwillig verschil?

Dju, ik dacht dat het nog vriendelijk was.

U verwees naar de lagere scholingsgraad van de meeste migranten (van een beaalde religieuwe achtergrond om juist te zijn, maar da's niet POCO),

Ik heb enkel gezegd dat Moslims bvb (laten we eerlijk zijn, het zijn Moslims waar menig autochtoon zich aan stoort aan dit forum te zien en zelfs al komen zij niet uit de statistieken naar voor als groep met de meeste *vul eender wat in wat menig persoon ziet als negatief* gevallen. U weet best dat iedereen kan bedoelt worden met die 'nieuwkomers', maar u weet met nog veel meer zekerheid dat er hier in heel wat hoofden Turken en inwoners van de Maghreblanden bij bedacht zullen worden.) altijd met de vinger wordt gewezen dat ze laaggeschoold zijn, niet werken maar wel veel geld krijgen van de overheid. Dat is het cliché wat wordt opgezet. Daar zijn we 't denk ik over eens;
Ik stelde dat de oorzaak van die laaggeschooldheid ook wel eens zou kunnen liggen aan het feit dat er discriminatie is op de werkvloer. Als ik zou sturen met het oog op een betere verdienste later, maar tegelijketijd zou weten dat men alleen mensen met/zonder sproeten aanwerft (om maar iets te noemen) terwijl ik er geen/wel heb, zal ik misschien niet geneigd zijn om te gaan studeren. Ik krijg immers toch geen werk in die branche, ook al ben ik even competent of competetenter dan iemand met sproeten.
Bijgevolg zal ik werkloos zijn, en een werkloze vrouw is meestas sowieso huisvrouw, en toen de vrouwen in het westen huisvrouw waren hoorden daar ook veel meer kinderen bij.
Men weet dat scholing kinderen maken uit-en afstelt.

Citaat:
ik naar hun grotere kinderschare en de mogelijke reden daartoe. Net zoals onze voorvaderen begin 20ste eeuw die niet meer vertier hadden dan de fles alcohol in al de vormen en de lichamelijke geneutes van sex, hebben onze arme immigranten (tenzij het de rijke hooggeschoolden vanuit het rijke westen of verre oosten zijn) niet meer keuze ter vrije tijdsbesteding dan baldadigheid of sex.
Dat lijkt me sterk?
Het kan meespelen, maar ik denk niet dat het de verklarende factor is als die al bestaat.
Ik zou het meer gaan zoeken in het feit dat vrouwen niet verder gaan studeren bvb, voor een stuk omdat dat in die cultuur niet gepromoot wordt, voor een suk omdat men weet dat men gediscriminieerd zal worden op de werkvloer of een stuk van de identiteit zal moeten prijsgeven indien men niet wil gediscrimineerd worden. Dat laatste biedt dan zelfs nog geen enkele garantie ...

Ik ben trouwens voor open grenzen, maar de tijden dat ik dat idee nog met zin, enthousiasme en genunaceerdheid en in de context waarin ik het zie uit de doeken wil doen is allang voorbij. Daarvoor zijn de tegenkantingen te groot worden en ik heb geen zin om de meest bitse discussies te voeren.

En wat ik werkelijk zei was dat de wet op gezinshereniging en -vorming maakt dat mensen naar hier komen zonder enige kennis van de taal. Ze krijgen geen enkele taalcursus aangeboden, of ze zouden het op eigen initiatief moeten volgen. Maar gezien de mensen die hun naar hier hebben gehaald dezelfde taal spreken als hun, is dat niet nodig om hier te kunnen communicern.
Zo heeft die wet die zogezegd zeer vriendelijk en niet-racistisch noch discriminatorisch bedoelt is, mi een voedingsbodem gelegd voor racistische en discriminatorische uitspraken �* la "ze kennen onze taal niet eens", "het zijn ongeletterden", "ze leven nog volledig zoals in het land van herkomst (impliciete boodschap: en dat stoort mij .), en ga zo maar verder.
Maar ik wist niet dat je hier tegenwoordig alles letterlijk en zo breed mogelijk moest uigesponnen zeggen omdat iedereen bij ruimte voor interpretatie altijd de interpretaie kiest die zo ver mogelijk van zijn of haar eigen ideologie afligt, zodat hij zoveel mogelijk kan fulmineren.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 september 2008 om 12:01.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden