Los bericht bekijken
Oud 5 september 2008, 11:59   #175
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Noem mij een watje, maar ik heb niet gewacht tot mijn appendix gebarsten was voor ik naar de spoed ging.
Ik heb zelfs eerst de dokter nog laten langs komen toen de pijn me deed vermoeden dat dit geen gewoon buikpijntje was. Ik had hevige pijn, koorts en wat duizelig, dus even in mijn auto stappen leek me niet zo intelligent.
Fijn voor jou; ik had geen waanzinnige buikpijn dus wat is je punt nu?

Citaat:
En niet iedereen wacht tot iets zo ver gevorderd is dat het bijna ongeneeslijk wordt. Ik ken iemand die zich al lang ziek voelde, maar het ging nog wel om te functioneren enzo, tot het plots niét meer ging en bleek dat de tumor in haar onderbuik ondertussen zo groot was geworden dat de kans dat ze dit ging overleven minimaal was. Jij zou wellicht nog wel een paar weken langer kunnen gaan werken zijn, maar zij dus niet.
Ik zou dat aan iedereen afraden. Als je je niet goed voelt, ga gewoon naar de dokter. Zoals jij doet, namelijk mensen aanraden om gewoon te blijven verder doen en niet te jammeren en niet de zieligaard uit te hangen door met een beetje buikpijn naar de dokter te gaan, vind ik ronduit fout.
Dat mag jij gerust vinden en wat mij betreft gaat iedereen elke dag naar de dokter, maar dan moeten ze ook niet klagen dat ze daarvoor moeten betalen.

Citaat:
Het is belangrijk dat ernstige problemen vroeg worden opgespoord. Een beginnende tumor, een infectie die makkelijk chronisch kan worden,... is een ernstig probleem. Je gaat je daar niet doodziek van voelen, maar naar een dokter gaan is dan wel nuttig.

Ik heb nog nooit een dokter zijn deur platgelopen bij een griepje.
Wel heb ik in zo'n geval een doktersbriefje nodig.
Bij een buikgriep k�*n ik niet buiten. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar dan zit ik een hele tijd over te geven en diarree te hebben, op hetzelfde moment. Ik zou niet weten hoe ik naar de dokter zou moeten gaan zonder mijn auto onder te kotsen en vol te schijten of zonder dat op straat te doen. Bovendien heb ik geen zin om anderen daarmee te besmetten.
Ik vind het onnozel dat ik daarvoor een dokter moet laten komen. Een buikgriep is na 2 dagen over, soms nog 1 dag om te recuperen van al het vochtverlies. Maar het zal moeten want ik moet een briefje hebben voor 't werk.
Bij een 'gewone' griep zie ik me ook niet buiten gaan. Ik rijd niet met koorts, punt. Ik rijd strontzat veel veiliger dan met koorts. Dat is helemaal niet abnormaal of zwak. Bovendien ga ik opnieuw geen hele wachtkamer gaan besmetten. Nergens voor nodig. Griep verspreidt zich zo al goed genoeg.
Ik heb één keer de dokter opnieuw laten komen. Ik had al meer dan een week gloeiende koorts, was sterk vermagerd, toen de thermometer richting 41° ging en de gewone koortsremmende middelen niet hielpen, begon mijn partner zich serieus zorgen te maken omdat ik amper nog reacties vertoonde en ik alleen maar brabbelde.

Voor jou een futiliteit (blijf jij maar werken zo), voor mij en de meeste anderen een reden om professionele hulp in te schakelen. En die hulp aan huis te laten komen.
Dan doe je dat toch gewoon? En dan betaal je gewoon de geldende tarieven; ik zie het probleem niet....
Sfax is offline   Met citaat antwoorden