Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje
Mogen vrouwen nog zelf beslissen wat ze al dan niet doen inzake maagd zijn, vriendjes hebben en het aantal ervan of de speeltjes die ze al dan niet gebruiken? "Ons lichaam" en daar doen we mee wat we zelf willen.
In sommige religies zal die eis er nog zijn ja. Maar ik denk niet dat dat in onze Westerse maatschappij nog heel relevant allemaal is.
Of is dat iets waar mannen de overhand in willen houden ?
Ik kan mij wel voorstellen dat er nog steeds een groot aantal mannen zijn die ergens een angst (groot woord)hebben voor een zelfzekere vrouw. Maar ik denk dat dat verder gaat dan het sexuele alleen.
|
In je eerste regel lees ik een verkapte beschuldiging maar misschien bedoel je het anders. Mijn vraag gaat er juist om of mannen nog steeds ''eisen'' hebben t.o.v. hun partner en hoe vrouwen dat ervaren.
En ik denk dat dat inderdaad - zoals je zegt - in onze westerse maatschappij geen grote rol meer speelt.
Die angst voor vrouwen, ik ken het niet. Ik weet wel dat het bestaat maar weet niet waar het vandaan komt. Onzekerheid over eigen mannelijkheid misschien?