Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
In je eerste regel lees ik een verkapte beschuldiging maar misschien bedoel je het anders. Mijn vraag gaat er juist om of mannen nog steeds ''eisen'' hebben t.o.v. hun partner en hoe vrouwen dat ervaren.
En ik denk dat dat inderdaad - zoals je zegt - in onze westerse maatschappij geen grote rol meer speelt.
Die angst voor vrouwen, ik ken het niet. Ik weet wel dat het bestaat maar weet niet waar het vandaan komt. Onzekerheid over eigen mannelijkheid misschien?
|
Nee, eigenlijk is het helemaal net als een beschuldiging bedoeld, wel als : het maakt ook niet uit wat mannen van vrouwen eisen. Op elk potje past wel een dekseltje, maar het zijn ergens toch de vrouwen nu die vooral eisen stellen aan de man in het algemeen. Het lijkt net of de rollen omgekeerd zijn.
Onzekerheid is iets dat bij iedereen voor kan komen. Misschien omdat de vrouwen steeds meer zelfvertrouwen kweken, meer op eigen benen staan en zo heel onafhankelijk worden, dat het bepaalde mannen toch een beetje angst inboezemt. Tijden veranderen, ook voor man en vrouw.
Binnen 100 jaar zijn de rollen mss helemaal omgedraaid, man aan de haard en de vrouw de grote verdiener in huis.