Los bericht bekijken
Oud 17 september 2008, 00:54   #1118
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dat moet ge me nog steeds eens duidelijk maken hoe een technologische sprong voorwaarts wat betreft luchtverkeer ( ruimteverkeer ? ) die voorlopig in alle geheim wordt getest plots ook tal van wereldproblemen zou kunnen oplossen
ja, er waren nogal veel posten om op te reageren ... en ik dacht dat dit voor zichzelf zou spreken voor iemand die wetenschappelijk onderlegen is :

ervan uitgaande dat het om vergevorderde technologie zou gaan, met de mogelijkheden hoger beschreven, dan is het absoluut niet ondenkbaar en eerder hoogst waarschijnlijk dat die technologie tal van andere toepassingsvelden heeft (op zijn zachtst en braafst gezegd, want ik vind het nogal vreemd dat gij schijnt aan te nemen dat het alleen om luchtvaarttechnologie gaat en dat er geen vertakkingen naar andere disciplines zou zijn)

ik denk aan energieverwekking (als het bv om zero gravity zou gaan), aandrijving, mechanica, milieu, transport en logistiek, bereikbaarheid, tijdsinkorting, geneeskunde, mijning, exploratie etc etc. om maar enkele te noemen...

bv in tijden waar olieprijzen de pan uit swingen en men oorlogen begint om (beperkt voorradige) olie te bezitten zou het wel eens interessant kunnen zijn niewaar ?