Citaat:
Bijna duizenden doden bij vliegtuigcrash te zaventem!!
In Zaventem kwam gisteren plots een vliegtuig aangevlogen. Gelukkig kon de piloot het toestel veilig aan de grond zetten.
Er werd een landingsbaan vrijgemaakt, de controletoren nam contact op met het vliegtuig en het voorspelde landingsuur werd in de inkomhal op grote panelen aangekondigd.
Jef Van Schepdael beseft niet goed wat hem overkomen is. Ik zat hier rustig in mijn controletoren voor mijn baas uit Zaventem. Ik ken de geschiedenis van dit gebied vrij goed dat bekend staat als "De luchthaven van Zaventem" wegens de vele vliegtuigen die hier waargenomen worden. Plots zag ik iets abnormaals op mijn radarscherm. Maar zonder er bij na te denken heb ik dat lichtpuntje en die nummer gedeleted. Pas toen de piloot contact op nam ben ik van mijn stoel gesprongen en heb ik mijn baas gebeld.
“Ik mag er niet aan denken wat hier allemaal had kunnen gebeuren”, zegt Jef, in het Looise bekend van ‘Jef kontrol’. De piloot vertelde me dat wanneer ik hem ook maar iets te vroeg naar beneden zou hebben geleid hij het niet zou kunnen hebben navertellen. En ik ook niet. Mijn buren wel echter want ik woon een eind verderop, maar dat doet niet terzake.
Ik zal dus maar wat beter oppassen zeker, als ik hier verder werk.
|
Eigenlijk is dat net hetzelfde bericht.
Ergens is er een risico en getraind personeel lost dat op...