Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry
Europa is het volgende dat uit elkaar valt, waarom moet dat dan nog een hoofdstad hebben? Kijk om je heen, al dat eengemaakt gedoe is in staat van ontbinding.
De splitsing van België zal de voedingsbodem zijn voor het fiasco van Europa. De walen zullen zich samenvoegen met Frankrijk en mogelijk met Luxemburg en Vlaanderen zal zich best profileren als vrijstaat zoals San Marino of Zwitserland. Vlaanderen als kleine lidstaat van Europa wordt helemaal het kind van de rekening en zet dan een stap van minstens 100 jaar terug in de tijd. Om zich als lidstaat te kunnen handhaven, zal het moeten zijn toevlucht zoeken bij Nederland.
Het idee alleen al, het ene koningshuis te moeten ruilen voor het andere, bezorgt mij al grote rode pukkels. Ook zal dit leiden tot twee grote tegenover elkaar staande fronten. De landengroep met Latijnse talen en de Germaanse. De problemen die België hebben doen wankelen zullen zich dan binnen Europa herhalen maar dan in het kwadraat.
|
Het ene koningshuis ruilen voor het andere? Waarom geen Nederlandse confederatie? Een deel monarchistisch en een ander deel niet. Vroeger had ik het hier al over, ik ben 100% republikein, maar als ik moet kiezen tussen de Coburgs en de Oranjes, dan is mijn keuze snel gemaakt.