Los bericht bekijken
Oud 22 september 2008, 20:36   #8
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
...
...
...Er was wellicht een akkoord tussen de MR en de VLD (dat hebben ze ook voor de verkiezingen gezegd, ik herinner mij nog de campagne van Quick en een of andere MRer), maar ik geloof niet dat de doelbewuste vernietiging van het kartel daar een deel van was (eerder: hoe komen we allebei zeker in de regering).
Aan de onzin in het eerste deel van je bericht ga ik geen energie verspillen maar wie de actualiteit de laatste 15 maanden volgde (en bepaalde kranten las) kon wel degelijk een duidelijke strategie herkennen: De manier waarop Open VLD voortdurend koud en warm blies, waarop kranten als De Morgen op zéér opvallende wijze poogden het kartel uiteen te spelen, om nog maar te zwijgen over de iets te opvallende pogingen van de Franstalige partijen, maakten duidelijk genoeg dat de vernietiging van het kartel voor Franstaligen en liberalen de grootste wens was.

Denken dat het 'allemaal maar toeval was' is nogal naïef. Zo zachtjes gaat het er in de politiek niet aan toe hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly
De communautaire onderhandelingen zijn mislukt omdat we de Walen niets te bieden hadden: geld hebben ze genoeg, bevoegdheden willen ze niet.
Dat klopt slechts tot op zekere hoogte: Als alle Vlaamse coalitiepartijen, óók de Open VLD, vanaf het begin soepelheid hadden geëist, hadden de besprekingen vandaag heel wat verder gestaan.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden