Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe
De hele Koran is zo vaag en oppervlakkig dat elk vers kan verdraaid worden in elk mogelijke betekenis.
PS Bogeart heet het nergens over kernenergie en e=mc2. Noch over electriciteit, electromagnetische golven en zowat alles waarop ons dagelijks leven NU is gebaseerd.
|
Ja. Dat is waar maar zie: als ik zeg dat de koran wetenschappelijke informatie bevat, dan is deze uitspraak niet gelijksoortig met de bewering dat de koran alle wetenschappelijke informatie bevat. Eerder in deze thread schreef ik dat geen enkel moslim beweert dat alle natuur wetenschappelijke informatie in de koran terug te vinden is.
Over oppervlakkigheid gesproken en dat elke vers verdraaid kan worden is niet juist, anders haal maar een vers uit de koran en daarna de verdraaiing met een taalkundige bewijs.
Als je niet in staat bent om dat te doen, dan ben je verkeerd bezig, maar het kan zo goed zijn dat er sprake is van een behoefte om de islam tegen te spreken en dat is van mijn part geen probleem als het jou maar gelukkig maakt, maar met kennis van de zaken kan men altijd betere discussies voeren.