Los bericht bekijken
Oud 23 september 2008, 08:55   #164
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

In feite is het toch wel wat straf.

Eerstens hebben de vlamingen hopen zetels te weinig in het federale parlement, omdat de franstaligen vinden dat ze vast moeten vertegenwoordigd zijn en dus minder stemmen nodig hebben per zetel.

Dan hebben ze regeringsvertegenwoordigers te weinig omdat de franstaligen vinden dat de regering paritair moet worden samengesteld, terwijl ze nog geen 40% van de bevolking uitmaken

Bovendien wordt 1/5 van de Vlaamse bevolking buiten spel gezet omdat ze voor de "verkeerde" partij zouden stemmen.

en uiteindelijk heeft de regering zelfs geen meerderheid bij de vlaamse parlementairen.

Kunnen we daar geen aparte naam aan geven? dit heet toch niet "democratie"?
Coq au Flamand?
Vlaamse opstoverij op Laekense wijze?

BHV zal niet gesplitst zijn tegen volgende verkieizingen: of die nu morgen, in 2009 of in 2052 plaatsvinden.
Zelf stem ik VB uit rancune tegen bovenstaande geplogenheden, een andere mogelijkheid tot protest is bij de volgende verkiezingen wèl op te draven (= verplicht), je te laten registreren maar niet in het hokje te stappen en gewoon het kaartje openlijk en vierkant in het doosje te proppen.
dat zou dan een "ongeldige" stem moeten wezen? in tegenstelling tot "blanco" waarbij je stem bij de meerderheidspartijen wordt gerekend.

Het is gewoon dat ik hoop dat VB door de huidige malversaties een monsterscore gaat behalen (wie gelooft deze politici nog?) maar anders zou ik echt wel geld willen geven voor de reactie van de kiesvoorzitters als je zo floeps ... kaartje in doosje steekt voor hun neus weg, terwijl ze je pas nog aan het inschrijven zijn.

"stemmen? hoezo stemmen? waarvoor? waarom? onwettig? niks stemplichtig, sorry folks! byebye"

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 september 2008 om 08:58.
circe is offline   Met citaat antwoorden