Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
Marokkaans en Turks brood is gewoon lekkerder dan het onze, en goedkoper. Hun fruitwinkels zijn beter (factum). Van halal-vlees weet je zeker dat je het kunt vertrouwen.
Doen, zou ik zeggen. Kopen die handel.
|
je kan er in elk geval op vertrouwen dat de beesten zonder verdoving geslacht werden, en bovendien kan je zeker zijn dat je in de halal beenhouwer geen varkensvlees gaat vinden. Of dacht je nu dat de onverdoofd halal geslachte koeien apart gras kregen voorgeschoteld bij hun ontbijt van een glaasje melk? Die staan gewoon mee in de rij bij de haram boer hoor.(in het beste geval! kan ook dat ze blauwgespoten zijn met hormonen bij de halal boer).
Dat turks brood lekker is kan ik beamen, maar ik vraag me wel af waarvan die mensen dan overleven!
Laatst kocht mijn dochter bij een turkse bakker ZES (6) koffiekoeken die er net als de onze uitzagen: bladerdeeg met vulling.
tot ze betaald had en het zakje in handen kreeg: woog bijna DRIE kg (we hebben het thuis gewogen). Dat was dus niet gebakken, niet gerezen, niet genikst DEEG dat loodzwaar woog. De acht euro die ze betaald had weggegooid geld, de koeken ook weggegooid want gewoon niet binnen te krijgen. Die bakker staat er al jaren. Waarvan leeft die mens? Niet van de verkoop van zijn "koffiekoeken" hoor, dat was géén kwestie van smaak, enkel kwestie van binnenkrijgen.