Los bericht bekijken
Oud 23 september 2008, 15:40   #19
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Wat die sneer betreft : alleszins niet bedoeld om gemeen te zijn. Excuses als het zo overkomt. (edit : ik had ipv constructief misschien beter realistisch geschreven)

Ik respecteer je visie ivm confederatie, maar persoonlijk ben ik nog niet zover dat ik daar niet meer in geloof.

Met dat laatste ben ik het met je eens : de situatie rekken heeft geen zin meer. Dat is absoluut niet goed voor de mensen. Er moet iets gebeuren en het is duidelijk dat dat niet meer zal lukken via dialoog. Er zal eenzijdig actie moeten ondernomen worden. Volgens mij is dat de belangrijkste conclusie waartoe de vlaamse bevolking moet komen. In hoever die actie moet reiken verschillen we (voorlopig) van mening. Ergens vrees ik ook wel dat een confederatie niet zal voldoen maar anderzijds wil ik dat wel een kans geven en vooral ik zie dat eigenlijk op korte termijn haalbaar. Ik denk dat daar in vlaanderen voldoende basis voor is. Die basis is er niet voor onafhankelijkheid volgens mij.

Vandaar ook mijn vraag : hoe denk je ooit die 50% te halen? VB zit volgens mij aan zijn max met 20% (toch zolang ze in het cordon zitten) en NVA haalt misschien 10%. En dan? Waar haal je de overige 20%? Ik zie dat eerlijk gezegd niet zitten (op korte termijn) maar ik wil wel dat er op korte termijn iets beweegt...
het gaat dan over individuele vlaamse parlementsleden hé

maar idd vb 20% nva 10% ldd 10% dan zit je al aan 40% daar nog een aantal verbolgen CD&V ers bij (ik denk dan aan een Van Rompuy en een Sauwens) eventueel nog een verdwaalde vld er a la vankrunkelsven ...

volgens mij een realistisch scenario voor 11 juli 2009.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden