Los bericht bekijken
Oud 23 september 2008, 15:52   #64
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

in Gent gaan de meesten hun fruit en groenten kopen bij de turken, ze staan gekend om hun kwaliteit én goedkoop. Tja, t is voor hen ook een vrije markt he. Trouwens, één van de oudste en gekendste groenten en fruitwinkels (die op de Vrijdagsmarkt) wordt al generaties gerund door een Turk (ik dacht getrouwd met een vlaamse) en die is ook gekend omdat hij zoals een echte marktkramer een hele tijd door zijn klanten roept.

toen ik op kot zat was de enigste winkel in de buurt ook een Turk, supervriendelijke mens, sprak perfect Ndl, zijn broer heeft dan aan de overkant een snackbar geopend en die draaide even goed. Centiemen werd bijna steevast naar onderen afgerond. enfin, de perfecte buurtwinkel. en ja, die gasten reden met dikke autos maar ja, ze werkten er ook voor. Ik woon er al jaren niet meer maar als ik er nog eens kom, kennen ze mij nog.
De andere buurtwinkel was een Spar, en die was stukken duurder en de gerant kon niet van zijn personeel blijven en die was mega-onvriendelijk.

Mijn lokale frituur is nu wel overgenomen door Chinezen!

Waar ik wél iets tegenheb, zijn die belwinkels, want dat zijn inderdaad niet meer dan dekmantels voor alles wat niet kosher is, die mogen ze serieus aanpakken.

Laatst gewijzigd door Mbeya : 23 september 2008 om 15:53.
Mbeya is offline   Met citaat antwoorden