Los bericht bekijken
Oud 24 september 2008, 11:54   #1
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard Verbanning terug invoeren als strafmaat.

Recentelijk kwam onder de VB aanhangers op dit forum het onderwerp rond uitwijzing van criminele immigranten weer naar boven.

Zulke praktijken zijn problematisch op een aantal vlakken:
-Hoe bepaald men of men te maken heeft met een criminele autochtoon of allochtoon
-Zulke praktijken gaan ook in tegen het gelijkheidsprincipe aangezien vele immigranten een Belgisch paspoort bezitten en gelijke rechten en plichten hebben.

Dikwijls draait het bij zulke discussie eropuit dat men enkel de "gekleurde" criminele medemens viseert.

Wanneer de suggestie wordt gedaan om een rechtsprincipe in te roepen waarbij alle criminelen gelijkaardig behandelt worden krijgt men de volgende ontwijkende reactie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja ja, ik weet dat er nu weer een hele boel linkse kiekens zullen zeggen,” en ons criminelen dan, ga je die ook uitwijzen?”. Inderdaad zitten er onder ons eigen bevolking ook criminelen maar dat wil nog niet zeggen dat we al het crapuul van over heel de wereld er maar moeten bij nemen he.
Voor zover mijn introductie.

Dit heeft mij aan het denken gezet.
Vandaag de dag heeft men het probleem dat gevangenissen in de meeste gevallen leerscholen zijn voor criminelen. In principe zouden gevangenissen moeten dienen om criminelen terug op het rechte pad te brengen en zo te herintroduceren in de maatschappij. Maar aangezien de gevangenissen los staan van elke maatschappelijke mechanisme en invloed blijkt dit een utopie.
Gesloten centra proberen aan dit euvel gedeeltelijk te verhelpen maar komen tekort op een aantal vlakken

Een tijd geleden heb ik echter een documentaire gezien over een sociologisch experiment waar gevangenen verbannen werden naar een eiland. (de naam van de documentaire ben ik vergeten) Op dit eiland moesten zij zelf voorzien in hun levensonderhoud en zo zelf een soort micro-maatschappij oprichten. Zo zouden zij een beter inzicht krijgen in de maatschappij en zou de herintroductie in de gewone maatschappij beter verlopen.
Een aantal van de gevangenen heeft er zelfs voor gekozen om na hun straf ook permanent op het eiland te blijven.

Mijn eerste vraag is nu wat uw mening is op de invoer van een soort verbanningswetgeving in die trend waarbij men gevangen van zware anti-maatschappelijke misdrijven naar zulks een afgesloten gemeenschap verbant en dat men pas mag terugkomen na een vaste periode en/of zekere graad van goed gedrag.

Mijn tweede vraag: Welke misdrijven zouden in aanmerking komen voor verbanning.

Spui hier uw mening.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 september 2008 om 12:02.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden