Ik ben ook een overtuigd N-VA'er, maar... Ik wil wel wat nuanceren. Ik ben lichtjes ontevreden. Niet uit teleurstelling in de CD&V, want dat was en is nu eenmaal de CD&V, maar wel in de afloop zelve. Niet in de keuze van de partijtop en de leden, maar in het feit dat ze het nu eenmaal moesten doen. Ik ben wel aangenaam verrast door Bourgeois. Die heeft dan toch de knoop in de juiste richting doorgehakt. Geert staat immers allerminst bekend als een fervent kant-schreeuwer.
Ik heb de laatste maanden steeds weer gezegd: zónder stappen, hoop en mét een breuk zal de de N-VA zeer zwak staan. Ja, we kunnen oppositie doen, ja, we kunnen stemmen winnen bij CD&V, dat geloof ik wel. Maar dan? Ik moet nog wat overtuigd worden door de tijd. Het beste wat kan gebeuren is alsnog een kentering bij de CD&V, of ten minste bij sommigen binnen die partij.
Men kan veel zeggen, maar niet dat de CD&V vol zit met dommeriken. Er zit altijd ergens iets achter. Men weet gewoon wat men kan verwachten van de komende "dialoog". Ik hoop ten volle dat vele CD&V'ers zich dan ook beraden en uitmaken of ze eigenlijk wel in de juiste partij zitten (en ik spreek nog niet eens over de jongeren!). Ik ga er van uit dat een kartel niet mogelijk was indien deze CD&Vers er niet waren. "We" en "ze" zullen wel verstaan welke CD&V'ers ik hier bedoel en welke zeker niet...
De N-VA blijft wel nog de eerste keus. Gewoonweg omdat de figuren de meest aangename, menselijke en betrouwbare zijn. Ok, het zijn geen barricadevreters, maar overtuigde Vlamingen die gewoonweg eerlijk zijn (sic de zogenaamde "crisis"). Maar tot nu toe deels wat mislukt. Dat moeten we kunnen toegeven. BDW heeft dat ook gedaan trouwens.
We zijn wel geslaagd in onze opzet om het communautaire mainstream te maken. het leeft gewoonweg.
Ik roep de mede-N-VA'ers wel op om het VB niet als doel te gaan zien. We moeten er gewoonweg van blijven. Wie aan VB-bashen wil doen: GROEN, VLD en SPa heten u welkom... Wie denkt dat een percent minder voor het VB echt wat goed doet voor de N-VA is fout. Ik weet wel dat het VB nu en dan onvriendelijk is en is geweest voor de N-VA, maar dat is peanuts. Wie daar niet tegen kan, moet er maar mee ophouden. Als België er mee ophoudt, zal het VB toch mee verdwijnen. Het belangrijkste zijn tot dan de andere partijen. En CD&V stemmen naar N-VA? uiteraard.
 Steben is nen goeie kerel 
|
 leve de manmanman club
Laatst gewijzigd door Steben : 24 september 2008 om 15:59.
|