Los bericht bekijken
Oud 25 september 2008, 00:34   #132
Ahmes
Burger

Ahmes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FlorisV Bekijk bericht
Geen dank!

Naar mijn mening spreken de citaten voor zich, maar als je nadere toelichting wenst kan ik er nog het volgende aan toe voegen:

Sura 7.148: Hier speelt de context geen enkele rol, maar gaat het er puur om dat een metalen kalf in staat zou zijn "een loeiende toon voort te brengen". Dat kan natuurlijk niet.
Ik begrijp niet waarom dit wetenschappelijk niet kan? kun je uitleggen waarom dat niet kan?

Uit een radio komt er ook een toon zeker of niet? maar als je dit tegen iemand uit 3de eeuw zou vertellen dan ging hij misschien op dezelfde manier reageren als jij.

Citaat:
Sura 24.44: Allah wisselt dag en nacht niet af, maar de aarde roteert. Dat lijkt mij een essentiëel verschil.
Dit heeft ook niets met de taal te maken, maar gewoon logisch denken, niet echt logisch denken maar gewoonlijk en juist denken.

Als ik met auto rijd, dan doe ik dat volgens jou niet, maar het zijn gewoon de wielen die roteren.

Citaat:
Sura 25.53: Wat valt hier nog aan toe te lichten? Dergelijke versperringen bestaan niet.

En waaruit is de mens nu geschapen? UIt klei, water of geronnen bloed? Het lijkt er op dat de Koran zichzelf hier tegen spreekt, dus uitleg is hard nodig. Bij voorbaat dank.
Het lichaam van de mens is inderdaad uit elementen uit de aarde geschapen. Dus het antwoord is gewoon uit alles wat je in de koran leest, en kan ook uit andere dingen die niet niet in de koran zijn vermeld.

De mens uit klei (of elementen waaruit klei bestaat) en uit water en uit iets anders sluiten elkaar niet uit hoor, of wel ? hoe dan?
Naast het toerisme, de architectuur, de interreligieuze dialoog, de tolerante religieuze cultuur, wetenschap, filosofie, recht en sociale wetenschappen was al-Andaloes een paradijs van schoonheid en kunst.

Laatst gewijzigd door Ahmes : 25 september 2008 om 00:41.
Ahmes is offline   Met citaat antwoorden