Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje
Al ben ik niet volledig akkoord met Steben zijn posts, toch denk ik wél een klein beetje te begrijpen wat hij wil zeggen...
Bij het VB is Vlaamse onafhankelijkheid een groot programmapunt, eenmaal we zover zijn, en de andere partijen ook bezig zijn met de splitsing van het land, hoeven de mensen die enkel VB stemden voor dat ene programmapunt niet meer te stemmen op het VB, maar dan kan je gewoon terug op iedereen stemmen.
Waar ik niet mee akkoord ben is dat je denkt (correctie: laat uitschijnen) dat het VB niets meer dan dat inhoud.
Het grote deel van de stemmen komt volgens mij niet door de Vlaamse onafhankelijkheid (of toch niet alleen dat) noch de anti-politiek zoals velen beweren.
Je lijkt ook te vergeten, Steben, dat wanneer er dan een onafhankelijk Vlaanderen komt, het voor het VB een reclamepunt van je welste zal zijn, en de andere partijen zullen zeggen "he mannekes, jullie pleiten hier al zo lang voor, toon 't nu es hoe 't moet".
En dan is hun kans om te scoren, of te mislukken. Niet vroeger.
|
Toch wel grappig als je onze tegenstanders hoort. Ze kelen luid dat de meeste VB-stemmers onverschillig staan tegenover de Vlaamse Onafhankelijkheid en alleen maar begaan zijn met veiligheid, criminaliteit en het migrantenprobleem. Maar... zodra Vlaanderen Onafhankelijk is, zouden vele VB-stemmers dan weer afhaken omdat dat programmapunt gerealiseerd is. Een Linkse visie die rammelt als een melkwagen vol met lege flessen.