Los bericht bekijken
Oud 25 september 2008, 12:03   #143
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pieter&co Bekijk bericht
Waar beweer ik dat het dankzij de islam is??? Dat is ook niet het punt dat ter discussie staat.

Wat is jouw punt met dergelijke sloganeske tussenkomsten? Volg de discussie en lees wat de punten zijn waarover gediscussieerd wordt. Als je dat doet, zouden je tussenkomsten enige relevantie kunnen hebben.
Je doet anders wel heel hard uitschijnen dat het dankzij de islam is:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pieter&co Bekijk bericht
Juist het feit dat Turkije zichzelf getransformeerd heeft van een islamitische staat naar een seculiere staat met een grote meerderheid moslims en Marokko niet, bewijst dat het verschil in evolutie van verschillende islamirtsche landen niet kan verklaard worden vanuit een essentialistische lezing van de koran. Anders gezegd het bewijst dat het reductionisme dat sommigen hier hanteren veel te simplistisch is. Het ontkracht ook de stelling dat islam en democratie elkaar uit sluiten, of meer zouden uit sluiten dan christendom en democratie.
Uiteindelijk draait de discussie ook rond het al dan niet rotte karakter van de islamitische godsdienst, dus als de zogezegde democratisering van Turkije volgens jou niets met de islam te maken heeft ("Waar beweer ik dat het dankzij de islam is???") dan vraag ik mij wel af wat het in deze topic komt doen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden